Skip to main content
  • Regionaal gericht op MKB
  • Geen zorgen over de financiële toekomst
  • Continuïteit gegarandeerd

Een kantoor overnemen? Doe het samen met BANVO! 

Ben je op zoek naar een administratiekantoor om over te nemen? Of wil je jouw bestaande kantoor uitbreiden? BANVO faciliteert en ondersteunt.

Schaalvoordelen zijn nodig om te overleven en voor kleinere kantoren wordt het steeds moeilijker om toekomstbestendig te blijven of te groeien. De mogelijkheden of financiële slagkracht ontbreekt vaak. De unieke formule van BANVO combineert het beste van twee werelden. Met ons netwerk als basis hebben belastingadvies- en administratiekantoren de ruimte om te groeien en zekerheid voor later. Tegelijkertijd behouden ze hun persoonlijke karakter en eigen identiteit. 

Dezelfde mogelijkheden als de grote kantoren

Het BANVO-netwerk zit boordevol doorgroeimogelijkheden en financiële slagkracht op langere termijn. Zo zijn er mogelijkheden om het kantoor uit te breiden door andere kleinere kantoren over te nemen, maar kun je ook doorgroeien als toekomstig eigenaar van een bestaand BANVO kantoor via het MBI-programma. Als lokaal belastingadvies- of administratiekantoor heb je niet dezelfde slagkracht als de grote kantoren in de markt. 

Daarnaast maakt het gebrek aan tijd en middelen je minder aantrekkelijk voor grote samenwerkingspartners, zoals ICT-leveranciers of hogescholen. Toch zijn die samenwerkingen cruciaal om te groeien, bijvoorbeeld op het gebied van IT en recruitment. Door samen op te trekken worden belastingadvies- en administratiekantoren interessanter voor samenwerkingspartners. BANVO maakt onder andere (prijs)afspraken om kosten te drukken en investeert in de toekomst. Hierdoor beschikken BANVO-belastingadvies- en administratiekantoren over de middelen en kennis om hun dienstverlening te optimaliseren en te innoveren, waardoor ze voorop kunnen blijven lopen.

Voorbeelden samenwerkingsgebieden

  • Software, om tijdrovende processen, zoals boekhouding, te vergemakkelijken en te versnellen;
  • Hardware, zodat personeel tegen een goede prijs kan werken met de beste apparatuur;
  • Hogescholen, om studenten warm te maken voor een carrière in de financiële dienstverlening bij belastingadvies- en administratiekantoren;
  • Recruitment, om belastingadvies- en administratiekantoren te helpen nieuw personeel te vinden.

Dit geldt overigens ook voor specifieke specialismen binnen de financiële dienstverlening. Door de grootte van het netwerk is er specialistische, financiële kennis aanwezig voor bijvoorbeeld agrarische, medische en horecaklanten.

Verkoop het kantoor voor meer dan het waard is

Door een slimme overnameregeling van BANVO weten eigenaren van belastingadvies- en administratiekantoren meer uit hun kantoor te halen dan bij andere overnames. Dat gebeurt aan de hand van het BANVO-model. Bij de start richten BANVO en de eigenaar (verkoper) samen een nieuw kantoor (NEWCO) op. Daarna volgen de betalingen in drie fases:

  • Bij de start: men ontvangt 60% van de waarde direct, en houdt 40% van de aandelen in het nieuwe kantoor;
  • Na 2 jaar: de resterende 40% van de waarde wordt uitgekeerd op basis van een herberekening van de waarde van het kantoor;
  • Na 6 of meer jaar: men verkoopt de laatste 40% aandelen.

Deze aanpak geeft eigenaren de mogelijkheid de initiële waarde van hun kantoor te verhogen onder de vleugels van BANVO. Die groei vertaalt zich later in een hogere uiteindelijke opbrengst bij de verkoop, ver boven de oorspronkelijke waarde van het kantoor. 

Plan eenvoudig een online gesprek in

Nieuwsgierig geworden?

We komen graag in gesprek om kennis te maken. Plan via Microsoft Bookings eenvoudig een afspraak op een moment dat het jou uitkomt.  

Plan een afspraak